§1 ORGANIZATOR
- Organizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Eksperyment Łańcuchowy – zwanego dalej Konkursem jest Uniwersytet Jagielloński - Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, zwany dalej Wydział FAIS UJ lub Organizatorem.
- Nad merytorycznym przygotowaniem Konkursu czuwa komisja, w skład której wchodzą wybrani pracownicy Wydziału FAIS, zwana dalej komisją.
- Siedzibą komitetu organizacyjnego jest Wydział FAIS UJ, ul. prof. Stanisława Łojasiewicza 11, 30-348 Kraków.
- W skład komitetu organizacyjnego wchodzą pracownicy Wydziału FAIS UJ.
- Komitet organizacyjny podejmuje wszelkie działania organizacyjne związanie z przeprowadzeniem, koordynacją i promocją Konkursu, w tym wyłania członków Jury.
- Finał Konkursu odbędzie się przed siedzibą Wydziału FAIS UJ w dniu 11 czerwca 2022 r.
- Wszystkie informacje organizacyjne oraz Regulamin Konkursu zamieszczane będą na stronie internetowej Konkursu: http://www.lancuch.if.uj.edu.pl.
§2 CELE KONKURSU
Celem Konkursu jest zainteresowanie młodzieży naukami ścisłymi, a w szczególności fizyką, rozwój umiejętności pracy w grupie oraz pogłębianie umiejętności prezentacji swojej pracy.
§3 WARUNKI UCZESTNICTWA
- W konkursie mogą brać udział drużyny składajcie się maksymalnie z 5 osób pod opieką opiekuna – osoby pełnoletniej, będących:
- dziećmi uczęszczającymi do przedszkoli,
- uczniami szkół podstawowych klasy I-III,
- uczniami szkół podstawowych klasy IV-VI,
- uczniami szkół podstawowych klasy VII i VIII,
- uczniami szkół średnich,
- studentami,
- drużyną, składającą się z członków maksymalnie dwóch rodzin.
- Z jednej placówki oświatowej w Konkursie może wziąć udział dowolna liczba grup uczniów przygotowujących oryginalne prace konkursowe.
§ 4 REJESTRACJA UDZIAŁU W KONKURSIE
- Uczestnictwo w Ogólnopolskim Konkursie Eksperyment Łańcuchowy możliwe jest na podstawie wcześniejszej rejestracji oraz przesłania dokumentacji konkursowej.
- Rejestracja następuje poprzez formularz rejestracyjny dostępny na stronie internetowej Konkursu: http://www.lancuch.if.uj.edu.pl, w którym konieczne jest podanie danych opiekuna: imienia i nazwiska opiekuna, numeru telefonu, adresu e-mail, adresu, na który mają być wysłane kulki, planowanej ilości drużyn, przynależności do jednej z kategorii, o których mowa w § 2 ust. 1.
- W przypadku dzieci i uczniów niepełnoletnich, by wziąć udział w Konkursie konieczne jest wyrażenie przez rodziców lub opiekunów prawnych zgody na udział w Konkursie.
- Udział w Konkursie wiązać się będzie z wykorzystaniem wizerunku uczestnika na zdjęciach lub filmach z wydarzania, przeznaczonych dla celów promocyjnych Wydziału FAIS UJ na zasadach określonych w § 9.
- Uczestnicy Konkursu, którzy spełnią wszystkie warunki rekrutacji określone w niniejszym Regulaminie otrzymają 2 metalowe kulki o średnicy 2 cm, przesłane na adres podany w formularzu rejestracyjnym.
- Warunkiem skutecznego uczestnictwa w Konkursie jest przesłanie na adres Organizatora Dokumentacji pracy nad urządzeniem konkursowym, o której mowa w § 6.
- Rejestracja rozpocznie się 21 lutego 2022 r. i będzie trwać do 13 kwietnia 2022 r.
- Uczestnicy Konkursu są zobowiązani do zapoznania się z Regulaminem Konkursu oraz informacją o przetwarzaniu danych osobowych. Fakt zapoznania się z ww. dokumentami zostanie poświadczony poprzez wypełnienie odpowiednich pól w formularzu rejestracyjnym.
§5 URZĄDZENIA KONKURSOWE
- Praca konkursowa polega na skonstruowaniu urządzenia transportującego metalową kulkę z jednego końca na drugi koniec urządzenia.
- Powierzchnia urządzenia nie może przekraczać wymiarów ławki szkolnej, tj. 120 cm x 70 cm. Maksymalna wysokość urządzenia to 150 cm. UWAGA! Urządzenie musi stabilnie stać także na ławce o wymiarach 120 cm x 50 cm.
- Łącznikiem między urządzeniami są 2 metalowe kulki o średnicy 2 cm. W każdym urządzeniu wlot i wylot kulki musi znajdować się na wysokości 45 cm (wlot: 40-45 cm, wylot: 45-50 cm) w centralnej części urządzenia.
- Urządzenie powinno działać nie krócej niż 20 sekund, jednak nie dłużej niż 120 sekund.
- Kulka powinna poruszać się od strony prawej do lewej z miejsca obserwacji widza.
- Działanie urządzenia rozpoczyna się z chwilą otrzymania kulki od poprzedzającego go urządzenia, a kończy przekazaniem kolejnej kulki do następnego urządzenia.
- Użycie jakichkolwiek niebezpiecznych substancji chemicznych o charakterze trującym, palnym lub wybuchowym jest zabronione. Zabronione jest także wykorzystywanie wysokiego napięcia bądź zwierząt. Każde urządzenie musi działać w sposób nieszkodliwy dla środowiska, obserwatorów oraz innych urządzeń w łańcuchu. Powinno ono być na tyle trwałe na ile jest to możliwe. Urządzenia nie spełniające wymogów bezpieczeństwa nie zostaną dopuszczone do finału.
- Wykorzystywane urządzenia elektryczne (m.in. pompy, silniki, wentylatory) mogą pracować pod maksymalnym napięciem 24 V. Można korzystać z baterii lub akumulatorów. Zabronione jest użycie napięcia sieciowego. Organizatorzy nie zapewniają dostępu do prądu.
- Urządzenie powinno być zaprojektowane w taki sposób, aby mogło zostać ponownie uruchomione po upływie 20 minut. Podczas finału Konkursu urządzenie będzie uruchamiane co najmniej cztery razy, dlatego należy pamiętać o przyniesieniu wszystkich niezbędnych elementów, które są potrzebne do ponownego uruchomienia urządzenia. Każde urządzenie powinno działać bez większej ingerencji twórców.
§6 DOKUMENTACJA
- Drużyny, biorące udział w Konkursie zobowiązane są do przesłania dokumentacji pracy nad urządzeniem. Formularz jest dostępny na stronie konkursu: http://www.lancuch.if.uj.edu.pl.
- Dokumentacja musi zawierać: nazwę urządzenia (nazwa nie może zawierać wulgaryzmów, treści obraźliwych lub treści sprzecznych z prawem), imiona i nazwiska członków drużyny, imię i nazwisko opiekuna, krótki opis działania urządzenia. Dodatkowo można przesłać materiały multimedialne (film, zdjęcia) dokumentujące proces tworzenia urządzenia. Dodatkowo do dokumentacji muszą zostać dołączone zgody na udział w konkursie osób niepełnoletnich, oraz zgody na wykorzystanie wizerunku uczestników konkursu. Wszystkie nadesłane materiały zwane są dalej łącznie Dokumentacją. UWAGA! Przesłanie Dokumentacji jest formą potwierdzenia udziału w konkursie i zobrazowaniem postępu prac. Urządzenie musi być gotowe na finał Konkursu.
- Termin nadsyłania dokumentacji konkursowej upływa z dniem 8 maja 2022 r. o godzinie 23:59.
- Nie przedłożenie dokumentacji konkursowej w powyższym terminie jest równoznaczne z rezygnacją udziału w Finale Konkursu.
- Z chwilą przesłania dokumentacji, bez odrębnej odpłatności, każdy z uczestników udziela Organizatorowi bezpłatnej, nieograniczonej czasowo i terytorialnie, niewyłącznej licencji na wykorzystanie Dokumentacji i wszystkich jej elementów składowych, w szczególności w zakresie następujących pól eksploatacji:
- wytwarzanie dowolną techniką egzemplarzy Dokumentacji, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;
- zwielokrotnianie Dokumentacji w inny sposób, w szczególności wprowadzenie utworu do pamięci komputera lub zapisu na nośniku cyfrowym;
- częściowe lub całościowe modyfikowanie, przerabianie i adaptowanie Dokumentacji;
- rozpowszechnianie Dokumentacji w celach promocyjnych Organizatora, w szczególności publiczne wystawienie, wyświetlenie, a przede wszystkim publiczne udostępnianie materiałów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, a w szczególności za pośrednictwem sieci Internet.
§7 FINAŁ KONKURSU
- Finał Konkursu odbędzie się w dniu 11 czerwca 2022 r. przed siedzibą Wydziału FAIS UJ mieszczącą się przy ul. prof. Stanisława Łojasiewicza 11, 30-348 Kraków.
- Dryżyny są zobowiązane do przyjazdu na Finał Konkursu wraz z urządzeniami oraz wszystkimi elementami niezbędnymi do ich uruchomienia.
- Po przyjeździe drużyny potwierdzają swoją obecność w punkcie informacyjnym, gdzie otrzymują wydrukowany dokument zawierający nazwę urządzenia oraz odpowiedni numer.
- Każda z drużyn ustawia urządzenie w miejscu wyznaczonym przez Organizatora obok wcześniej ustawionych urządzeń innych uczestników Konkursu w takiej odległości, aby kulka płynnie przetoczyła się z jednego urządzenia do kolejnego urządzenia. Urządzenia tworzą ogniwa łańcucha, przez który przetacza się metalowa kulka. Łańcuchy są kilkukrotnie uruchamiane.
- W czasie pracy Jury ocenia pracę poszczególnych urządzeń.
- O godzinie ustalonej przez Organizatora rozpoczynają się obrady Jury, które wyłania zwycięzców poszczególnych kategorii, o których mowa w § 3 ust. 1.
§8 NAGRODY
- Organizator przewiduje następujące nagrody w Konkursie:
- co najmniej 8 nagród głównych o maksymalnej wartości 200 zł,
- co najmniej 8 wyróżnień o maksymalnej wartości 100 zł - nagroda główna to maksymalnie 200 zł na osobę - wyróżnienie to maksymalnie 100 zł na jedną osobę
- Uczestnicy Konkursu nie mogą przenieść prawa do uzyskania nagrody na osoby trzecie, ani też zamieniać nagród na inne lub ekwiwalent pieniężny.
- W przypadku braku możliwości odbioru nagrody przez Uczestnika nagrody zostaną przesłane pocztą na adres podany zgodnie z § 4 ust. 2.
§9 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”) Uniwersytet Jagielloński informuje, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Uniwersytet Jagielloński, ul. Gołębia 24, 31- 007 Kraków, reprezentowany przez Rektora UJ.
- Uniwersytet Jagielloński wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, ul.Czapskich 4 pok. 27, 31- 110 Kraków. Kontakt z Inspektorem możliwy jest przez e-mail: iod@uj.edu.pl lub pod nr telefonu 12 663 12 25, w dniach od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 15:00.
- Pani/Pana dane osobowe podane w zgłoszeniu do udziału w konkursie przetwarzane będą: w przypadku wszystkich Uczestników - w celu organizacji, przeprowadzenia Konkursu (dalej: „Konkurs”) na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO- tj. w wykonaniu uzasadnionego interesu Administratora polegającego na wyłonieniu zwycięzcy w organizowanym Konkursie; w przypadku Uczestnika będącego autorem nagrodzonej pracy konkursowej – w celu wykonania obowiązków prawnych nałożonych na Organizatora jako przyrzekającego nagrodę, w tym przede wszystkim obowiązków podatkowych, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne do wzięcia udziału w Konkursie. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w Konkursie. W przypadku Uczestników, o których mowa w pkt. 3 lit. b powyżej podanie danych stanowi obowiązek prawny, a ich niepodanie uniemożliwi nagrodzenie Uczestnika.
- Dane osobowe Uczestników, o których mowa w pkt. 3 lit. a powyżej nie będą udostępniane podmiotom spoza załogi Organizatora.
- Dane osobowe Uczestników, o których mowa w pkt. 3 lit. b powyżej mogą zostać zamieszczone na stronie internetowej Organizatora oraz w mediach społecznościowych Organizatora z uwagi na oznaczenie autorstwa zwycięskiej pracy i honorowanie autorskich praw osobistych. Dane te będą także udostępniane uprawnionym organom państwowym, w tym w szczególności w zakresie, w jakim organy te są uprawnione do weryfikacji wykonania obowiązków prawnych nałożonych na Organizatora jako przyrzekającego nagrodę.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani do organizacji międzynarodowych.Dane osobowe Uczestników, o których mowa w pkt. 3 lit. a powyżej będą przetwarzane do czasu rozstrzygnięcia Konkursu i przekazania informacji o jego rozstrzygnięciu.
- Dane osobowe Uczestników, o których mowa w pkt. 3 lit. b powyżej będą przetwarzane przez okres przewidziany przepisami podatkowymi, a następnie w celach archiwalnych zgodnie z właściwymi przepisami prawa. Dane te w dalszym ciągu będą przetwarzane na podstawie umowy zawartej ze zwycięzcami Konkursu.
- Posiada Pani/Pan prawo do: uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych i uprawnieniach przysługujących zgodnie z RODO, dostępu do treści swoich danych oraz ich sprostowania, a także prawo do usunięcia danych osobowych ze zbiorów administratora (chyba że dalsze przetwarzanie jest konieczne dla wykonania obowiązku prawnego albo w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń), oraz prawo do ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania – w przypadkach i na warunkach określonych w RODO.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przedmiotem automatycznego podejmowania decyzji ani profilowania.
- Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w razie uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
§10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Konkursu jest dostępny na stronie internetowej Konkursu pod adresem: http.://www.lancuch.if.uj.edu.pl.
- Organizator zastrzega sobie prawo dokonywania zmian w Regulaminie w czasie trwania Konkursu, z zastrzeżeniem, że zmiany te nie będą naruszać praw nabytych uczestników konkursu. Zmiany te obowiązują od dnia zamieszczenia ich na stronie internetowej.
- Wszelkie spory wynikłe z tytułu wykonania zobowiązań związanych z niniejszym Konkursem będą rozstrzygane przez właściwy Sąd.
- Zasady przeprowadzania konkursu określa wyłącznie niniejszy Regulamin. Wszelkie materiały promocyjno-reklamowe mają charakter wyłącznie informacyjny.
- Postanowienia niniejszego Regulaminu podlegają przepisom prawa polskiego. W kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
- Uczestnicy ponoszą pełną odpowiedzialność za zgodność z prawdą danych podanych w związku z Konkursem.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Uczestnika nieprawdziwych danych lub danych innej osoby.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub jakiekolwiek przeszkody w komunikacji z uczestnikami Konkursu wynikające z przyczyn niezależnych od niego.
- Odpowiedzialność Organizatora ograniczona jest względem Uczestnika do wysokości wartości nagrody.
- Wszystkie koszty związane z uczestnictwem w Konkursie są ponoszone przez Uczestnika Konkursu we własnym zakresie.
- Akceptacja Regulaminu przez uczestnika Konkursu jest równoznaczna ze złożeniem oświadczeń następujących treści:
- zapoznałem się z Regulaminem i akceptuję wszystkie jego postanowienia,
- dobrowolnie przystąpiłem do Konkursu,
- dane osobowe i adresowe przesłane w formularzu zgłoszeniowym są zgodne z prawdą,
- oświadczam, że przysługują mi pełne autorskie prawa majątkowe do nadesłanych zdjęć, filmów, których stworzenie nie narusza praw osób trzecich w rozumieniu prawa autorskiego i praw pokrewnych, a także, że zdjęcia zostały przeze mnie stworzone samodzielnie i mają charakter indywidualny,
- oświadczam, iż osoby, których wizerunek został umieszczony na zdjęciach i w filmach udzieliły odpowiedniego zezwolenia, na umieszczenie na zdjęciach i w filmach danych osobowych, wizerunku oraz informacji, dotyczących innych osób nastąpiło w sposób legalny, dobrowolny oraz za ich zgodą,
-
Osoby (także gdy materiały te dotyczą grupy osób, związanej w jakiejkolwiek formie prawnej bądź pozaprawnej) umieszczające materiały zobowiązują się do umieszczania wyłącznie takich materiałów, które nie są obciążone prawami osób trzecich.